מימוש הזכות לקבלת פטור ממס הכנסה בגלל בעיה רפואית, הוא תהליך ארוך ומורכב וכולל התמודדות עם הבירוקרטיה הישראלית “המפורסמת”.
השלב הראשון בתהליך: הכנה והגשה של כל הטפסים והאישורים הנדרשים לפקיד השומה במס הכנסה.
השלב השני – הפניית התיק לוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי לצורך קביעת אחוזי נכות וצירוף שובר אגרה לתשלום עבור הוועדה הרפואית.
השלב השלישי: זימון לוועדה הרפואית – תהליך שנמשך בדרך כלל מספר חודשים ובסיומו תישלח ההחלטה לתובע.
השלב הרביעי: בהתאם לאחוזי הנכות שיקבעו בהחלטה, ינפיק פקיד השומה לתובע אישור הנקרא ‘קביעת אחוזי נכות לפי 9 (5) לפקודת מס הכנסה’ – זה השלב שבו אפשר לקבל את הפטור ממס והחזרי מס.
חשוב לדעת: אם אחוזי הנכות שיקבעו על-ידי הוועדה הרפואית בביטוח לאומי יהיו נמוכים מהנדרש כדי לזכות בפטור ממס, ניתן להגיש ערעור על ההחלטה.
בכל מקרה, מימוש הזכות לפטור ממס הוא הליך מורכב ומסובך, עדיף להיעזר בעורך דין מנוסה הבקיא בנושא ויכול לספק את כל העזרה המשפטית והמקצועית כדי לעבור את התהליך בשלום ובהצלחה.