ילדכם נפצע? מגיע לו פיצוי

גם אם הילד נפגע בתאונה מחוץ לבית הספר, בכל שעה משעות היום ומכל סיבה- מגיע לו פיצוי כספי בהתאם לפוליסת ביטוח תאונות תלמידים. הורים רבים נוטים לחשוב כי ביטוח תאונות אישיות לתלמידים חל רק במידה והתאונה מתרחשת בגן או בבית הספר. אולם מה קורה כאשר הילד נפגע מחוץ לשעות הלימודים? ומי יפצה כאשר התאונה מתרחשת בבית? או שלא במסגרת כלשהי? מה שאולי אתם לא יודעים, זה שביטוח תאונות תלמידים תקף 24 שעות ביממה ומכסה תאונות שנגרמות בבית הספר או בגן, וכן כל תאונה שנגרמת בבית, ברחוב, כולל בזמן פעילות פנאי, בידור, ספורט או כל אירוע תאונתי, בכל שעה משעות היממה ובכל מקום בעולם.

הפיצוי על הפגיעה אינו מותנה בהוכחת רשלנות ודי בעצם התאונה כדי להביא לידי זכאות לקבלת התשלום לפי הפוליסה, גם כשאין גורם אחראי או בתאונה עצמית למשל, אם הילד עצמו או הוריו גרמו לנזק שלא במתכוון.

על פי החוק, יש חובה לערוך ביטוח תאונות אישיות לתלמידים וילדים שחוק חינוך חובה חל עליהם. היינו מגילאי גן 3 עד גיל 18. הביטוח נעשה על ידי חברות ביטוח והפרמיה נגבית מההורים בתחילת כל שנת לימודים על ידי הרשות המקומית. ההורים משלמים, אך לא מודעים לזכויות ילדיהם, לא תובעים ולא מקבלים את שמגיע להם כחוק!!! זאת ועוד תאונת תלמיד מעמידה בפני הנפגע זכאות לפיצוי ביטוחי וכן נזיקי. כך קיימת זכאות לנפגע לתבוע את חברת הביטוח ובנוסף, את הגורם האחראי לתאונה, אם קיים, באופן שיבטיח לתלמיד פיצוי מקסימאלי לנזקיו.

תאונות תלמידים בית ספר תלמידים